Max Gröschner M.A.
Max Gröschner
Research associate
Chair of Philosophy of Education
Julius-Maximilians-Universität
Oswald-Külpe-Weg 86
Oswald-Külpe-Weg 86
97074
Würzburg
Germany
Building:
Hubland Nord, Geb.86
Room:
03.003
Phone:
+49 931 31-84486
Consultation hours
- Consultation hours in the winter semester 2024/25: Tuesday 16:00-17:00 as an online video consultation (registration by email)
- Studied education and sports science at the Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- Studied educational science at the Julius Maximilian University of Würzburg
- Bachelor of Arts since 2018, topic of the bachelor thesis: “Self-Gesundheit. Eine kritische Analyse der Nutzung von Gesundheits-Trackern mit Bezug auf die Machtanalyse Foucaults”
- Master of Arts since 2021, topic of the Master's thesis: “Bildung diesseits Subjektivation. Über mögliche Anhaltspunkte eines Bildungsbegriffes in Subjektivation im Anschluss an Michel Foucault”
- 04/ 2014 - 10/ 2019 Student Assistant & Tutor at the Chair of Philosophy of Education
- Since 10/ 2019 Research assistant at the Chair of Philosophy of Education
- Educational theory
- Power analysis
- Governmentality Studies
- Theories of subjectivation
- Educational science and criticism
- Ahlborn, J./ Gröschner, M./ Krückel, F./ Verständig, D. (2022): Digitale Grenzen überwinden. Praktiken der Spätmoderne zwischen Kreativität und Exploration. Ein standortübergreifendes Forschungsprojekt. In: Damberger, T./ Schell-Kiehl, I./ Wahl, J. (Hrsg.): Pädagogik, Soziale Arbeit und Digitalität. Weinheim/ Basel: Beltz Juventa.
- Gröschner, M./ Krückel, F. (2022): sich selbst ver-messen. In: Buck, M. F./ Zulaica y Mugica, M. (Hrsg): Digitalisierte Lebenswelten. Heidelberg: J.B. Metzler.