Deutsch Intern
  • Imagebild "Lehrstuhl für Systematische Bildungswissenschaft"
Chair of Philosophy of Education

Max Gröschner M.A.

Contact for the certificate “Education, Ecology and Sustainability” (BOeN)

Max Gröschner

Research associate
Chair of Philosophy of Education
Julius-Maximilians-Universität
Oswald-Külpe-Weg 86
97074 Würzburg
Germany
Building: Hubland Nord, Geb.86
Room: 03.003

Consultation hours

  • Consultation hours in the winter semester 2024/25: Tuesday 16:00-17:00 as an online video consultation (registration by email)
Foto von Max Gröschner

  • Studied education and sports science at the Julius-Maximilians-Universität Würzburg
  • Studied educational science at the Julius Maximilian University of Würzburg
  • Bachelor of Arts since 2018, topic of the bachelor thesis: “Self-Gesundheit. Eine kritische Analyse der Nutzung von Gesundheits-Trackern mit Bezug auf die Machtanalyse Foucaults”
  • Master of Arts since 2021, topic of the Master's thesis: “Bildung diesseits Subjektivation. Über mögliche Anhaltspunkte eines Bildungsbegriffes in Subjektivation im Anschluss an Michel Foucault”
  • 04/ 2014 - 10/ 2019 Student Assistant & Tutor at the Chair of Philosophy of Education
  • Since 10/ 2019 Research assistant at the Chair of Philosophy of Education

 

  • Educational theory
  • Power analysis
  • Governmentality Studies
  • Theories of subjectivation
  • Educational science and criticism

  • Ahlborn, J./ Gröschner, M./ Krückel, F./ Verständig, D. (2022): Digitale Grenzen überwinden. Praktiken der Spätmoderne zwischen Kreativität und Exploration. Ein standortübergreifendes Forschungsprojekt. In: Damberger, T./ Schell-Kiehl, I./ Wahl, J. (Hrsg.): Pädagogik, Soziale Arbeit und Digitalität. Weinheim/ Basel: Beltz Juventa.
  • Gröschner, M./ Krückel, F. (2022): sich selbst ver-messen. In: Buck, M. F./ Zulaica y Mugica, M. (Hrsg): Digitalisierte Lebenswelten. Heidelberg: J.B. Metzler.