Deutsch Intern
  • Imagebild "Lehrstuhl für Systematische Bildungswissenschaft"
Chair of Philosophy of Education

Sarah Fladung M.A.

Sarah Fladung

Research associate
Chair of Philosophy of Education
Julius-Maximilians-Universität
Oswald-Külpe-Weg 86
97074 Würzburg
Germany
Building: Hubland Nord, Geb.86
Room: 03.002
  • Consultation hours during the semester: Thursday from 16:00 (Registration in advance is not necessary)
  • Consultation hours during the semester break by appointment

 

Foto von Sarah Fladung

  • Studied education and economics at the Julius-Maximilians-Universität Würzburg, stay abroad in Italy (2013)
  • Bachelor of Arts since 2012, topic of Bachelor's thesis: “What opportunities does sport offer in the integration process? An investigation based on sports clubs as volunteer organizations”
  • 04/ 2011 - 03/ 2014 Student assistant
  • 10/ 2013 - 03/ 2014 Lecturer at the Chair of Philosophy of Education
  • Master of Arts in Educational Science since 2014, title of Master's thesis: “Zeichen der Zeit - und über die Kraft des Verweilens”
  • Since 04/ 2014 Research assistant at the Chair of Philosophy of Education

  • Education and educational theory
  • Historical-systematic pedagogy
  • Philosophy of life, especially in Friedrich Nietzsche

  • 29.07.2017: Auf der Suche nach Grenzerfahrungen zwischen Ekstase und Askese. ("Rausch-Körper im 19. und 20. Jahrhundert". Universität zu Köln)

  • Fladung, S. (2021): "Die Vielheit des Subjekts". Zur Anthropologie des "noch nicht festgestellte[n] Thier[es]" im Anschluss an Friedrich Nietzsche. In: Bajohr, H./ Edinger, S. (Hrsg.): Negative Anthropologie. Ideengeschichte und Systematik einer unausgeschöpften Denkfigur. Berlin: Walter de Gruyter, S. 125-144.